Thursday, March 17, 2011

nasihat-menasihati kan amalan mulia :)

kes : racism
location/lokasi : Restoran Pak Su di Batu Hitam
Pemilik : entoh le, cina la kot.


first of all, saya mmg suka mggunakan bahasa rojak. so harap maklum :) tu bahasa harian, nak buat mcm mana dah terbiasa kann.


n kepada owner of Restoran Pak Su, sorry sangat2, as a customer i have to say this. SERVICE ANDA TERUK.
memang laa makanan laju je sampai. tapi cara pekerja anda melayan memang sangat2 teruk.


i don't know if you have some kind of problems with us malay or something, but the way you treat us are so rude. macam mana bole nak marah2 pekerja dpn customer, nak baling2 sudu garpu betul2 dpn customer. haihh


kita nak bekerja, buat laa betul2. gaji awak semua tu bergantung dekat duit kitorang tau. ingat senang ayah kitorang kerja nak cari duit, lps tu nak bayar pulak awak2 semua. heh, kalau macam ni la perangai better awak2 semua tak payah la kerja.




YES I ADMIT

stuffed crab restoran anda sedap gila2 !

BUT

is it worth it to pay such a huge money for you guys' services ??
i don't think so. walaupun makan hari tu pakai duit mak. tapi mcm mana susah nak cari duit tu, mcm mana besar burden tu, nak cari duit untuk kitorang semua. allah jelah yang tahu.

nasihat :

  • next time, sedar la sikit. awak makan pakai bergantung dekat duit customer. layan laa customer dengan baik. sebenarnya lagi mesra kita melayan tetamu, lagi ramai orang suka datang tempat kita kan. so the point is, tak membazir masa or rugi kalau kita layan tetamu kita dengan baik. sebab perangai dan cara kita melayan tulah yang orang pandang n orang judge. bukan sekadar makanan yang sedap sahaja :)


renung-renungkan :)


No comments:

Post a Comment